Obietnica zesłania Ducha Świętego

παρακλητον- paraklēton

παράκλητος-paraklētos

oznacza „doradca, pocieszyciel, napominający”, a dosłownie „ktoś przywołany”

Ewangelia według Jana 14,15-17

 Jeśli Mnie miłujecie (Jezusa), będziecie przestrzegali moich przykazań. A Ja poproszę Ojca, i da wam innego obrońcę, aby był z wami na zawsze, Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, bo mieszka i jest w was.

Biblia EiB

Jeżeli Mnie kochacie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja natomiast będę prosił Ojca, a [On] da wam innego Opiekuna, aby był z wami na wieki

Nowy Testament Sterna

Jeśli mnie kochacie, będziecie zachowywać moje nakazy, i poproszę Ojca, i da On wam nowego Pocieszyciela- Doradcę takiego jak ja, Ducha Prawdy, aby był z wami na zawsze.

13 myśli w temacie “Obietnica zesłania Ducha Świętego

    1. Ty jako katolik nie możesz zapomnieć

      Wyznanie wiary (Skład apostolski)

      Wierzę w Boga Ojca wszechmogącego,
      Stworzyciela nieba i ziemi,
      i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego Jedynego, Pana naszego,
      który się począł z Ducha Świętego,
      narodził się z Maryi Panny,
      umęczon pod Ponckim Piłatem,
      ukrzyżowan, umarł i pogrzebion,
      zstąpił do piekieł,
      trzeciego dnia zmartwychwstał,
      wstąpił na niebiosa,
      siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego,
      stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych.
      Wierzę w Ducha Świętego,
      święty Kościół powszechny,
      świętych obcowanie,
      grzechów odpuszczenie,
      ciała zmartwychwstanie,
      żywot wiec

      Polubienie

  1. wiara, to łaska dana przez Boga

    wszystko co najpiękniejsze to jeszcze przed nami, a co?, to wielką tajemnicą jest i będzie

    i niech tak zostanie.

    anonim

    Polubienie

  2. czy każdemu została zaproponowana?

    Wszystkich i tak łączy wiedza o śmierci, a może bardziej niewiedza po śmierci? To jest wspólny korzeń wszystkich religii…

    anonim

    Polubienie

    1. Efezjan 4,7

      Każdemu z nas została dana łaska według miary daru Chrystusowego. 

      Nie każdy odnajduje się w kręgu Chrystusowym.

      Łaska nie jest wtedy ważna,potrzebna.

      Albo może nie zostaje rozpoznana.

      Polubienie

Dodaj komentarz