Z głębokości wołam

Z planu tygodniowego nic nie wybrałam.

Psalm 130

Modlitwa żalu i nadziei

Pieśń wstępowań.

Z głębokości wołam do Ciebie, Jahwe,

  o Panie, usłysz mój głos.

Niech uszy Twoje będą otwarte

na głos mojej modlitwy.

  Jeśli będziesz zważał na winy, o Jahwe,

któż się, Panie, ostać zdoła?

  Ale u Ciebie jest przebaczenie,

aby Cię czczono z bojaźnią. 

W Jahwe ufność pokładam, ufa dusza moja,

czekam na słowo Jahwe.

 Dusza moja oczekuje Jahwe

bardziej niż straże poranka.

Jak straże na poranek,

 niech Izrael czeka na Jahwe,

gdyż u Jahwe jest łaska

i u Niego jest obfitość odkupienia.

 On bowiem odkupi Izraela

ze wszystkich jego przewinień.

17 myśli w temacie “Z głębokości wołam

  1. widać, że wołanie na puszczy nie poszło na darmo…

    nawet w głębokości można odnaleźć „spokój i harmonię” w Panu, bo tylko on „rozumie i wybacza”….

    R.

    Polubienie

    1. Nieraz człowiek popełnił zło wobec drugiego człowieka.

      Przychodzi taki moment zrozumienia, a nie ma możliwości naprawienia krzywd.

      Wtedy pozostaje

      „Ale u Ciebie jest przebaczenie”

      Co nie znaczy, winy są zamazane.

      Bóg jest Miłosierny (?),człowiek nie musi być (jeżeli u tego co zło uczynił fałsz dostrzega)

      A tu jeszcze mamy większy zasięg

      ” On bowiem odkupi Izraela”

      Polubienie

      1. …”odkupi Izraela” od wszystkich jego grzechów…

        a poganie uwierzyli, że odkupi „cały świat” i wszystkich ludzi dobrej woli na Ziemi. Stąd te wędrówki głosicieli dobrej nowiny? Łaska Pańska nie ma granic…

        R.

        Polubienie

      2. Bo nam się Bóg niejako rozdwoił

        na Boga Izraela (Wyjścia 5,1)

        I Boga dostępnego dla wszystkich.

        Tylko trzeba pamiętać, że to ten sam Bóg.

        Co trudno nieraz zrozumieć , bo to dwie inne rzeczywistości jakby.

        Polubienie

  2. Jest Trzech Bogów wg różnych wyznawców

    Jeden jest dla narodu wybranego

    drugi dla wszystkich pozostałych, oprócz tego, o którym dowiedział się Prorok poznawszy dwóch poprzednich.

    Stąd te kłótnie Boga Jedynego? Czy wszyscy szczerzy wyznawcy spotkają się w jednym Raju?

    R.

    Polubienie

    1. Jest jeden Bóg
      I trzy wyobrażenia o nim
      Jeżeli chodzi o religie abrahamowe

      Każdy ma też swoją wizję Raju
      Jednemu się marzą hurysy,drugi chce śpiewu aniołów słuchać.
      Trzeci marzy tylko o spokoju i ciszy.
      Jeden Raj to za mało 🤔

      Polubienie

      1. To dobrze, że jest wybór za życia. Wyobraźnia, a nie wiara w Prawdę też mi odpowiada. Nie wiadomo tylko, czy jak trafi się już do tego wymarzonego Raju można zmienić miejsce pobytu. Pan Bóg to pewnie przewidział. To jest też tajemnica wiary. Ludziom bez wyobraźni jest obojętne, gdzie trafią po śmierci i to jest b. krzywdzące dla nich-ich wolna wola.

        R.

        Polubienie

Dodaj komentarz